werkbegeleiders

Steeds meer instel­lin­gen sluiten zich aan bij nieuwe opleiding ver­zor­gen­den demen­tiezorg

Geplaatst op 25 oktober 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs
De visie van de instelling, de bewoner en de dagelijkse werkpraktijk staan voorop. Het onderwijs sluit daarbij aan. Het leren is flexibel en praktijkgericht. Na twee jaar studeren de eerste studenten binnenkort af. Alle betrokken partijen willen de opleiding en de samenwerking voortzetten. En de samenwerking wordt uitgebreid.

lees verder

Werken met logboeken

Op de pilotafdelingen van Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs® wordt gewerkt met logboeken, die in de wandelgangen 'spoorboekjes' worden genoemd.

lees verder

19/​​09/​​19 Tweede stop inspiratieroute onder­wijsver­nieuwers: ‘Fieldlab Ver­zor­gen­de IG’

19 september 2019

Geplaatst op 11 juni 2019 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Samenwerken vanuit een gedeelde visie
Een bijeenkomst in Noord-Holland voor deelnemers en geïnteresseerden in Radicale vernieuwing van de verpleeghuiszorg - en daarvoor ook het onderwijs.

lees verder

Waarde-vol werkbegeleiden

Waarde-vol werkbegeleiden, hoe doe je dat? Nicolien van Halem verzorgt drie train-de-trainersessies voor praktijkopleiders over dit onderwerp. De eerste twee zijn inmiddels achter de rug. Over leervragen als citrusvruchten.

lees verder

“Als je betere zorg wil, wil je daar alles voor doen”

Jolanda van Duijn is werkbegeleider bij de afdeling Esdoorn van Topaz Overduin. Ze maakt deel uit van vier werkgroepen die 'iets' doen met Waarde-vol Onderwijs®. "Inspirerend!"

lees verder

Eerste trainingen voor werkbegeleiders goed verlopen bij ActiVite

De eerste trainingen voor werkbegeleiders Waarde-vol Onderwijs® zitten erop! Jessica van der Geld, praktijkopleider bij ActiVite, kijkt er met een positief gevoel op terug. "We zijn aan de slag gegaan met spiegelen, reflecteren, feedback."

lees verder

Deelnemende organisaties

Platform deelnemers

Alle deelnemers

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.