praktijkopleiders

Sfeer­verslag inspiratiebijeen­komst actiegroep Radicale ver­nieuwing zor­gon­der­wijs

Hoe kun je vorm geven aan de relatie tussen het zorgonderwijs en zorgorganisaties? Hoe organiseer je een goed leer-werkklimaat en hoe geef je hybride onderwijs nou goed vorm? Deze vraagstukken…

lees verder

Capita Selec­ta-Spiegel­gesprek: licht verstan­delij­ke beperking mee(be)leven

16 juni 2021

Speciaal voor betrokkenen bij RVWO: een bijeenkomst met als thema 'Licht verstandelijke beperking, mee(be)leven.

lees verder

Steeds meer instel­lin­gen sluiten zich aan bij nieuwe opleiding ver­zor­gen­den demen­tiezorg

Geplaatst op 25 oktober 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs
De visie van de instelling, de bewoner en de dagelijkse werkpraktijk staan voorop. Het onderwijs sluit daarbij aan. Het leren is flexibel en praktijkgericht. Na twee jaar studeren de eerste studenten binnenkort af. Alle betrokken partijen willen de opleiding en de samenwerking voortzetten. En de samenwerking wordt uitgebreid.

lees verder

Gezocht: enthousias­te prak­tij­kop­leider bij DSV|ver­zorgd leven

Geplaatst op 15 september 2020 - Thema's: Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Voor 28-32 uur per week Zorgorganisatie DSV|verzorgd leven is samen met zorgorganisaties ActiVite en Topaz een van de partners in het praktijk-leertraject Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®. Samen vernieuwen zij het…

lees verder

Leerplaatsprofielen en Waarde-vol Onderwijs

Geplaatst op 8 september 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Een leerplaatsprofiel maakt onder meer duidelijk welke competenties studenten op een zorgafdeling kunnen verwerven. Dit artikel geeft nog meer redenen waarom er binnen Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs® aandacht is voor leerplaatsprofielen.

lees verder

Vijftig jaar in de zorg: hoe kijkt Aafke den Hollander terug?

Praktijkopleider Aafke den Hollander werkte bijna 50 jaar in de ouderenzorg, waarvan ruim 30 jaar bij DSV|verzorgd Leven. Welke grote veranderingen maakte zij mee? En wat vindt zij van Waarde-vol Onderwijs?

lees verder

Hoe kijken deelnemers terug op train-de-trainer­ses­sies?

De train-de-trainerbijeenkomsten Waarde-vol Werkbegeleiden zitten erop! Een praktijkopleider en een docent kijken terug. Wat hebben ze geleerd? En hoe vertalen ze dat naar hun praktijk?

lees verder

High tea met bewoners en studenten

Onlangs maakten studenten Waarde-vol Onderwijs® kennis met bewoners van Rustoord tijdens een high tea. Een leuk en informatief filmpje geeft een levendige impressie van deze gezellige bijeenkomst.

lees verder

Waarde-vol werkbegeleiden

Waarde-vol werkbegeleiden, hoe doe je dat? Nicolien van Halem verzorgt drie train-de-trainersessies voor praktijkopleiders over dit onderwerp. De eerste twee zijn inmiddels achter de rug. Over leervragen als citrusvruchten.

lees verder

Eerste trainingen voor werkbegeleiders goed verlopen bij ActiVite

De eerste trainingen voor werkbegeleiders Waarde-vol Onderwijs® zitten erop! Jessica van der Geld, praktijkopleider bij ActiVite, kijkt er met een positief gevoel op terug. "We zijn aan de slag gegaan met spiegelen, reflecteren, feedback."

lees verder

Deelnemende organisaties

Platform deelnemers

Alle deelnemers

Nieuwsbrief

  • * Heb je onze nieuwsbrief eerder ontvangen en je afgemeld? Meld je dan aan via webmaster@loc.nl
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.