Zoekresultaten
Totaal 48 resultaten (pagina 4 van 5)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
En anders helpen we je graag verder via 030 207 4067 of radicalevernieuwing@loc.nl.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
En anders helpen we je graag verder via 030 207 4067 of radicalevernieuwing@loc.nl.
Resultaten filteren
Verwonderknop: mensen in de hele organisatie betrekken
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 7 juni 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Vernieuwend besturen en toezicht houden
Medewerkers hebben in een spagaat gezeten, tussen regels volgen en welzijn voorop zetten. Daar is verandering in gekomen.
‘Vroeger was het al snel: dat mag niet van de Inspectie. Nu vragen we het gewoon.’
‘Zicht op vernieuwing 2’: nieuwe overzichtspublicatie radicale vernieuwing
Praktijkvoorbeelden
104 pagina’s over hoe 11 vernieuwers werken aan zorg waarin niet de regels maar de mensen voorop staan. Inzichten, praktijkvoorbeelden en overdenkingen over zorg organiseren rondom de relatie tussen bewoner, naasten en medewerkers.Overzicht afgeronde en lopende onderzoeken naar Radicale vernieuwing
Praktijkvoorbeelden
Een inkijkje in de meeste onderzoeken die nu lopen, in onderzoeksresultaten die al beschikbaar zijn en hoe organisaties daar mee aan de slag kunnen.Over conformisme en een broodje kroket met mayonaise (Blog)
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 4 februari 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Ambassadeurs, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers
Laatste blog van de coördinator Radicale vernieuwing bij zorgorganisatie Topaz over afspraken, (on)gehoorzaamheid en vertrouwen.
E-zine: ‘We werken aan een gezamenlijke droom’
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 20 december 2018 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Vrijheid en veiligheid voor levensgeluk cliënten, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Vernieuwend besturen en toezicht houden
We gaan terug naar de kern. Namelijk de relatie tussen mensen. Wat er in de beweging gebeurt is misschien radicaler dan we in eerste instantie denken.
’60 procent regels zelf bedacht, 222 afspraken opgeruimd’
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 2 november 2018 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers
Waar lopen medewerkers tegenaan, wat frustreert ze? Vernieuwer De Waalboog nam processen, regels en afspraken kritisch onder de loep.
Ook met zorgkantoor ‘van regels naar relaties’ (blog)
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 19 oktober 2018 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Ambassadeurs, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Vernieuwend besturen en toezicht houden
Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg, van regels naar relaties. Ja mooi, totdat je te maken hebt met de zorgkantoren. En hun regels. Iets in die strekking is iets dat vaker te horen…
Gaby Elhorst (Viattence): ‘Weten wie het individu is en liefdevolle zorg bieden’
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 18 oktober 2018 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Vrijheid en veiligheid voor levensgeluk cliënten, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Vernieuwend besturen en toezicht houden
Viattence ging van 500 protocollen naar 186.
Special: Hoe kunnen regels bijdragen aan waarde-volle zorg?
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 17 september 2018 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Knellende regels, Ambassadeurs, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers
54 pagina’s praktijkvoorbeelden en tips. Regelopruimacties en verbeteraanpakken uit de beweging die radicaal vernieuwende zorgorganisaties maken ‘van regels naar relaties’.
Scannen medicijnbladen: ‘kan die tijd niet naar bewoners?’ Video
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 2 oktober 2017 - Thema's: Knellende regels
Naar het nut en de noodzaak van het scannen van medicijnbladen wordt onderzoek gedaan. Want deze tijd kan beter in zorg geïnvesteerd worden. In dit filmpje legt Esther van Wilsum uit hoe ze dat in gang zette.