Praktijkvoorbeelden binnen Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Totaal 28 resultaten (pagina 2 van 3)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
En anders helpen we je graag verder via 030 207 4067 of radicalevernieuwing@loc.nl.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
En anders helpen we je graag verder via 030 207 4067 of radicalevernieuwing@loc.nl.
Resultaten filteren
Kwaliteitsverpleegkundige is eerste aanspreekpunt voor studenten
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 30 september 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Bij DSV|verzorgd leven kennen ze sinds kort de functie van kwaliteitsverpleegkundige. Zij houdt zich onder meer bezig met studentbegeleiding.
“Die ontredderde blik vergeet ik nooit meer”
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 24 september 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Hoe was het om tijdens de coronacrisis in de frontlinie te staan? Judith Ravensbergen, student Waarde-vol Onderwijs, blikt terug.
“Ook in de ouderenzorg zie je psychiatrische problematiek”
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 23 september 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Janine van Duyvenvoorde, student Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs® (RVWO), loopt stage in de ggz. “Ik ben heel enthousiast dat ik deze kans krijg.”
“Levensvragen zitten vaak in kleine opmerkingen”
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 28 augustus 2020 - Thema's: Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®, Ken je collega's!
GEESTELIJK VERZORGER ANNECHIEN OLDERSMA “Geestelijke verzorging in de zorg gaat over alles wat verder gaat dan het medische en verzorgende deel. Ik denk dat het heel terecht is dat er…
Landelijk netwerk Radicale vernieuwing zorgonderwijs naar volgend niveau (video’s)
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 27 augustus 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Onderwijs dat maximaal aansluit bij wat elk individueel mens in de zorg én het onderwijs nodig heeft. Al aan de officiële start van ‘Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg’ begin 2017 startte een netwerk over dit thema binnen deze landelijke beweging. Om dat nu naar een volgend niveau te kunnen brengen is het actieteam ‘Radicale vernieuwing zorgonderwijs’ voortvarend van start gegaan.
GET-lab: zorgtechnologie ervaren en onderzoeken
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 19 mei 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Dr. Louis Neven, lector Active Ageing bij Avans Hogeschool, en kenniskringlid Maartje Vermeer vertellen over technologische innovaties in het zorgonderwijs.
Het Zorginnovatiecentrum Gouda
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 2 april 2020 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
In dit artikel nemen we een ‘kijkje in de keuken’ bij het Zorginnovatiecentrum Gouda.
Filmpje: mbo-studenten Verzorgende IG en Verpleegkunde in gesprek tijdens les
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 18 december 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Twee studenten vertellen waarom ze de opleiding Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs® zijn gaan doen – en wat hen daarin aanspreekt. Zo heeft een van hen altijd de opleiding Verzorgende Individuele Gezondheidszorg willen doen.
Filmpje: 4 studenten in gesprek over vernieuwend praktijk-leertraject
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 18 november 2019 - Thema's: Vernieuwing onderwijs, Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®
Zo’n 60 nieuwe studenten zijn dit seizoen gestart met Radicale Vernieuwing Waarde-vol Onderwijs®. Studenten vertellen waarom ze startten, over een droom en een ervaring in de eerste weken. ‘Ik ontdek meer wie ik zelf ben en hoe ik dat uiteindelijk overbreng naar cliënten.’
Vernieuwers vertellen in 22 filmpjes waar ze aan werken
Praktijkvoorbeelden
Een heel aantal verpleeghuizen uit onze landelijke vernieuwingsbeweging maakten héle kort filmpjes. Waarin ze een voorbeeld geven van hoe er bij hen gewerkt wordt aan de gezamenlijke droom van de beweging.