Zoekresultaten
Totaal 36 resultaten (pagina 2 van 4)
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
En anders helpen we je graag verder via 030 207 4067 of radicalevernieuwing@loc.nl.
Niet gevonden wat je zocht? Stel de filters bij of gebruik een andere zoekterm.
En anders helpen we je graag verder via 030 207 4067 of radicalevernieuwing@loc.nl.
Resultaten filteren
Eén uur bezoek per week als proef bij Topaz
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 13 mei 2020 - Thema's: Vrijheid en veiligheid voor levensgeluk cliënten, Coronavirus, Knellende regels
Het Leidse verpleeghuis Topaz Lakenhof laat sinds gisteren mondjesmaat bezoek toe. Elke bewoner mag één uur per week een vast familielid of mantelzorger ontvangen, met mondkapje. De bezoekregeling past in de landelijke proef bij 25 verpleeghuizen.
Zorgorganisatie zet eerste stap naar bezoek ín verpleeghuis
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 23 april 2020 - Thema's: Vrijheid en veiligheid voor levensgeluk cliënten, Coronavirus, Knellende regels
Zorgkoepel Envida heeft ‘veilige’ huiskamers op alle vijftien locaties ingericht waar familie en bewoners elkaar toch kunnen ontmoeten en samen koffie kunnen drinken.
Brief: ‘Met onze nieuwe publicatie maken we de vernieuwing in de verpleeghuiszorg zichtbaar!’
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 5 februari 2020 - Thema's: Beweging verbreden en verdiepen, Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Knellende regels
“Onze unieke beweging ‘Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg, van regels naar relaties’ leidt tot zichtbare verbetering van de zorg. Met onze nieuwe publicatie maken we de vernieuwing in de verpleeghuiszorg zichtbaar! En hiermee maken we onze droom voor de verpleeghuiszorg werkelijkheid.”
‘Heddut ze al gevroagd?!’ Surplus over 3 jaar vernieuwen
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 20 december 2019 - Thema's: Beweging verbreden en verdiepen, Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Knellende regels
In een serie artikelen staan vier ambassadeurs van het eerste uur stil bij wat de beweging in de eigen zorgorganisatie zoal betekent en kijken terug en vooruit. Voor deze aflevering klom Sander Verschure, Surplus-programmamanager, in de pen.
Slotstuk Actie-onderzoek ondersteunende diensten | ‘Mooie stappen en nog veel te doen’
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 27 november 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Vernieuwend besturen en toezicht houden, Onderzoek, Knellende regels
13 organisaties startten een Actie-onderzoek. Een verslag van de slotbijeenkomst met kerninzichten op de weg naar manieren van organiseren die maken dat er structureel meer aandacht gecreëerd kan wordten voor wat bewoners, naasten en medewerkers belangrijk vinden.
Blog: We zijn er nog niet…
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 20 november 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Ambassadeurs, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Knellende regels
Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg, van regels naar relaties is een landelijke beweging die bijna drie jaar geleden in gang gezet werd. De Leyhoeve vertelt over de waarde van de beweging.
Presentatie vol voorbeelden vernieuwingstraject De Wever sinds 2017
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 12 juli 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Knellende regels
Met specifieke aandacht ook voor ‘Slimmer werken: hulp van ondersteunende diensten en managementteam’.
Vliegwielen op gang! Beknopte publicatie praktijkvoorbeelden
Praktijkvoorbeelden
Een knap staaltje werk van allerlei betrokkenen in de vernieuwingsbeweging. Stap voor stap zien we dat mensen met elkaar leren om alles te richten op wat voor bewoners en naasten van waarde is. Wat is er nu nodig om de op gang gebrachte vliegwielen door te laten draaien?Verwonderknop: mensen in de hele organisatie betrekken
Praktijkvoorbeelden
Geplaatst op 7 juni 2019 - Thema's: Samenwerken vanuit een gedeelde visie, Ervaringen van bewoners, naasten en medewerkers, Vernieuwend besturen en toezicht houden, Knellende regels
Medewerkers hebben in een spagaat gezeten, tussen regels volgen en welzijn voorop zetten. Daar is verandering in gekomen.
‘Vroeger was het al snel: dat mag niet van de Inspectie. Nu vragen we het gewoon.’
‘Zicht op vernieuwing 2’: nieuwe overzichtspublicatie radicale vernieuwing
Praktijkvoorbeelden
104 pagina’s over hoe 11 vernieuwers werken aan zorg waarin niet de regels maar de mensen voorop staan. Inzichten, praktijkvoorbeelden en overdenkingen over zorg organiseren rondom de relatie tussen bewoner, naasten en medewerkers.