Noorderbreedte

Bewoner is expert

Noorderbreedte biedt voornamelijk zorg aan ouderen in Fryslân. Soms voor even, soms langer, soms voor altijd. Noorderbreedte heeft vijftien locaties en een revalidatiecentrum.

Bewoners kunnen bij Noorderbreedte zichzelf zijn, ook als zij afhankelijk zijn van zorg.

De bewoner is de expert. Die weet namelijk het beste wat belangrijk voor hem is. Wij luisteren graag naar ieders levensverhaal. Wie is de bewoner en wat was en is voor hem belangrijk? Welke mooie of dierbare herinneringen heeft iemand? Wat doet hij graag en waar houdt hij juist niet van? Hoe meer we weten, hoe beter we kunnen aansluiten bij de persoonlijke wensen.
Familie, vrienden en kennissen zijn een onderdeel van het leven van de bewoner. Daarom betrekken wij hen zoveel mogelijk bij een plezierige en waardevolle invulling van de dag. Vanzelfsprekend allemaal in overleg met de bewoner zelf. Ook al is het anders dan thuis en zijn er soms ook verdrietige momenten. Met de zorg en aandacht van onze medewerkers is elke bewoner bij ons in goede handen.

Lef

In 2018 is het Noorderbreedte gelukt om per locatie en behandelteam een kwaliteitsplan te maken. Dat vraagt om lef en dat hebben de medewerkers getoond: “Die lef hebben we nodig om onze kwaliteit van zorg verder te verbeteren. Op deze manier kunnen we ons nog beter richten op het levensverhaal en de hartenwensen van onze cliënten. Door goede gesprekken te voeren mét de cliënt en diens naasten en die belangrijke informatie optimaal te gebruiken in het Elektronisch Cliënten Dossier, kunnen we pas echt zorgen voor een waardevolle dag.”

Kwaliteit

Noorderbreedte nodigt u van harte uit het Kwaliteitsverslag van 2018 te lezen én te bekijken: “We hebben naast het Kwaliteitsverslag als pdf ook een animatie gemaakt die u meer vertelt over hoe wij in 2018 hebben ingezet op het verbeteren van de kwaliteit van zorg én het versterken van de medewerkers en de bedrijfsvoering. Zo hebben wij bijvoorbeeld ingezet op regelruimte dicht bij de cliënt en een aantal teams is samen gaan sturen. Dat allemaal met de bedoeling het vakmanschap van onze medewerkers voorop te zetten. Want zij weten wat er nodig is.” Het verslag en de animatie vindt u op www.noorderbreedte.eu/kwaliteitsverslag.

Hoogtepunten en verbeterpunten

Er wordt elke dag hard gewerkt om de kwaliteit van zorg verder te verbeteren: “We tonen natuurlijk graag onze hoogtepunten, maar ook zeker onze verbeterpunten. Er gaat veel goed, maar we moeten ook kritisch naar onszelf durven kijken en dat hardop durven zeggen. Dat is lastig, maar wel dé manier om te leren. Werken aan kwaliteit houdt nooit op en het kan altijd beter.”

Meer weten over Noorderbreedte

Artikelen over Noorderbreedte: