Zorgmedewer­kers ondersteunen naasten bij contact via smartphone

Geplaatst op 5 mei 2020

Mensen uit verschillende verpleeghuizen die deelnemen aan Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg geven aan dat er sinds Corona veel meer creatieve manieren van contact gevonden worden, tussen cliënten in verpleeghuizen en hun naasten. En dat dat belangrijk is voor het welbevinden van zowel de cliënten als de naasten. Voor medewerkers is het ook van betekenis.

Hulp bij beeldbellen

Zorgpersoneel, naasten, ondernemers en vrijwilligers blijken samen meer mogelijk te kunnen maken dan mensen voor mogelijk hielden. Bijvoorbeeld door het organiseren van beeldbellen en allerlei apparaten daarvoor, maar ook hulp bij gebruik daarvan. We krijgen berichten dat zowel personeel als naasten veel actiever dan voorheen zijn als het gaat om uitwisseling over het wel en wee van hun dierbaren. Het wordt interessant om te zien hoe dit na Corona verder gaat.

Tips via filmpjes

Het filmpje hieronder is een mooi en praktisch voorbeeld van hoe zorgmedewerkers van Topaz naasten ondersteunen in het gebruik maken van de mogelijkheden. Met dank aan Leyden Academy on Vitality and Ageing en GetOud.

Aandacht voor welzijn

Meer voorbeelden van hoe deelnemers uit onze beweging in deze Coronatijd aandacht weten te creëren voor het welzijn van bewoners, naasten en medewerkers, zie de themapagina over Corona.

Download artikel als PDF

Lees meer artikelen over:

Praat mee!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deelnemende organisaties

Platform deelnemers

Alle deelnemers

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.